Forsiden
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
11.09.14: Mange husker uden tvivl, hvordan slaget bølgede omkring en hensigtsmæssig ernæringsmærkning i midten af 00’erne. Ikke mindst på det britiske marked ville flere af de største fødevareproducenter ikke vide af det trafiklys, som de britiske myndigheder anbefalede. Trafiklysfarverne er dog nu alligevel ved at vinde indpas på netop det marked, og senest har Coca-Cola meldt sig under fanerne.
Læs mere
10.09.14: Færch Plast A/S har for nylig påbegyndt levering af iøjnefaldende tofarvede CPET-bakker i grøn og creme til færdigretproducenten Greencore. Bakkerne er skabt til relanceringen af Tescos kernesortiment af italienske færdigretter.
10.09.14: Den britiske specialist i fleksible emballager, Tyler Packaging, implementerer nu såkaldt ”augmented reality” i sin designproces, og giver dermed sine kunder mulighed for at udforske og overveje potentielle produktemballager på en helt ny måde.
11.09.14: Virksomheden Candia, der er en del af Sodiaal, Frankrigs førende kooperative mejeriselskab, fremstiller babymælk til flere forskellige aldersgruppe-intervaller, og de i alt 10 millioner polypropylen-flasker, som man om året fylder med modermælkserstatning, bliver nu inspiceret med røntgen.
09.09.14: Optisk karaktergenkendelse og læsning af stregkoder kan anvendes i rigtig mange sammenhænge hos blandt andet fødevareproducerende virksomheder og logistikfirmaer, dvs. der hvor produkter ønskes kontrolleret for korrekt label-påtryk og stregkode, eller hvor produkter skal styres igennem produktions- og lagerlogistikken.
05.09.14: Særlige sleeves, der gløder i mørket, fra CCL Decorative Sleeves er med til at formidle billedet af både nat og dag på det nylancerede kildevandsmærke WhiteWater, der skal ”personificere” ferieøen Ibiza.